Veelgestelde vragen


Onderstaand vind u een overzicht van veelgestelde vragen, mocht u een vraag hebben die u niet kunt terugvinden in onze veelgestelde vragen dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.


Kan iedereen bestellen bij Pharme?

Alleen geregistreerde apotheken kunnen bestellen bij Pharme.
Het is niet mogelijk om als particulier geneesmiddelen te bestellen bij Pharme.

Indien u als particulier vragen heeft over medicijnen en/of de beschikbaarheid van medicijnen, neem dan contact op met uw eigen apotheek.

Waarom verschillen sommige prijzen van de Nederlandse lijstprijzen?

Prijzen van geneesmiddelen kunnen per land verschillen waardoor de prijzen van de aangeboden producten kunnen verschillen van de Nederlandse lijstprijzen.
Bij het zoeken naar een passend alternatief houden wij rekening met de prijsstellingen van geneesmiddelen in de verschillende landen en met de beschikbaarheid.

Kan iemand mij helpen?

Natuurlijk!

Onze klantenservice staat graag voor u klaar om u te helpen bij het maken van een keuze of het zoeken naar een alternatief.
Desgewenst kunt u overleggen met een van onze apothekers.

Gegevens klantenservice
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: 0320 33 10 26.
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag 8.30 - 18.00.

Indien u als particulier (en/of patiënt) vragen heeft over medicijnen of over de beschikbaarheid van medicijnen, neemt u dan contact op met uw eigen apotheek.

Wat houdt de veiligheidsprocedure in?

Als u zich aanmeldt met uw apotheek controleren wij of uw apotheek ook daadwerkelijk een apotheek is.
Wij controleren hiervoor het apotheekregister, de KvK inschrijving, het BTW-nummer en de BIG-code van de apotheker.

Op deze manier zijn wij en de aangesloten leveranciers er zeker van dat alleen geverifieerde apotheken bestellingen kunnen plaatsen.

Deze controle wordt uitgevoerd door de medewerkers van onze klantenservice. Bij vragen of twijfel kan het zijn dat een van onze medewerkers contact met u opneemt.

Hoe kan ik mijn apotheek aanmelden?

Als apotheker kunt u uw apotheek aanmelden via https:// https://pharme.nl/registreren/

Uw account wordt nu gecontroleerd door een medewerker van Pharme. Na goedkeuring van uw account ontvangt u automatisch uw logingegevens per email.

Uw account wordt binnen 24 uur gecontroleerd, doorgaans dezelfde werkdag.
Als onderdeel van onze veiligheidsprocedure kan het zijn dat een van onze medewerkers telefonisch contact met u opneemt.

Hoe plaats ik een bestelling?

U plaatst een bestelling in 5 eenvoudige stappen.

  1. Log in met uw emailadres en wachtwoord.
    Heeft u nog geen account? Registreer dan direct. Na goedkeuring van uw registratie kunt u direct bestellen.
  2. Selecteer het gewenste product en plaats deze in de winkelwagen door achter het product op het winkelwagen-icoon te klikken.
  3. Ga naar de winkelwagen door te klikken op de link die verschijnt nadat u het product in de winkelwagen heeft geplaatst, of rechtsboven op het winkelwagen-icoon.
  4. Controleer uw bestelling in de winkelwagen.
    U kunt desgewenst het aantal aanpassen of het product uit uw bestelling verwijderen. U ziet direct het totaalbedrag.
  5. Ga akkoord met de Algemene Voorwaarden van de leverancier(s) en klik op de groene knop 'Bestellen'.
    Let op: door te klikken op de groene knop 'Bestellen', wordt uw bestelling direct geplaatst.

Komt u er niet uit? Geen probleem; u kunt altijd e-mailen of bellen voor ondersteuning of meer informatie.

Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

U kunt een reeds geplaatste bestelling wijzigen of annuleren zolang deze nog niet door de Verkoper is verzonden.
Dit kunt u doen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Het is niet mogelijk om een reeds verzonden bestelling te annuleren of wijzigen, tenzij hier vooraf schriftelijke toestemming voor is gegeven door de Verkoper.
Indien een bestelling reeds is verzonden door de Verkoper en u wilt deze wijzigen en/of annueleren, neem dan contact op met onze klantenservice.

Gegevens klantenservice
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: 0320 33 10 26.
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag 8.30 - 18.00.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Het is niet mogelijk om niet-beschadigde producten te retourneren, tenzij hier vooraf schriftelijke toestemming voor is gegeven door de Verkoper.
Indien u een product wilt retourneren neemt u dan contact op met onze klantenservice. Let op: aan het retourneren van een bestelling kunnen kosten verbonden zijn.

Gegevens klantenservice
E-mail: klantenservice@pharme.nl
Telefoonnummer: 0320 33 10 26
Openingstijden: maandag tot en met vrijdag 8.30 – 18.00

Kan ik een spoedbestelling plaatsen?

Uw bestelling wordt altijd zo snel mogelijk geleverd.

Heeft uw bestelling spoed? 
Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@pharme.nl of 032 – 033 10 26.

Wij kijken dan graag met u naar de mogelijkheden en zoeken een passende oplossing.

Ik heb meerdere producten besteld, wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Wanneer u meerdere producten bij dezelfde leverancier heeft besteld met een verschillende levertijd, wordt de levertijd aangehouden van het product met de langste levertermijn.

Zie ook de vraag ‘Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?’.

Wat is de status van mijn bestelling?

U kunt de status van uw bestelling nakijken op de pagina Mijn Account nadat u heeft ingelogd met uw e-mailadres en wachtwoord.

Tevens krijgt u bij elke update van uw bestelstatus een e-mailnotificatie.

Uw bestelling kan de volgende status hebben:

  1. Geplaatst
    U heeft uw bestelling geplaatst
  2. In behandeling
    Uw geplaatste bestelling is in behandeling genomen door de leverancier
  3. Verzonden
    Uw geplaatste bestelling is door de leverancier verzonden

Daarnaast kunt u in uw bestelhistorie de volgende statussen tegenkomen:

  • Geannuleerd
    De door u geplaatste bestelling is geannuleerd.
  • Betaald
    Uw betaling is ontvangen
Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden door Pharme in overleg met de leveranciers en vervoerders vastgesteld. Eventuele verzendkosten hangen af van de locatie van de groothandel, type product (ambient of gekoeld) en de orderwaarde.

Het kan dus zo zijn dat verzendkosten verschillen per bestelling. Uiteraard hebben wij de beste verzendkosten al voor u uitonderhandeld.

U ziet altijd vooraf wat u aan verzendkosten betaalt door, nadat u de gewenste producten in de winkelwagen heeft geplaatst, te kijken in de winkelwagen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

U kunt de status van uw bestelling nakijken in uw Bestelhistorie nadat u heeft ingelogd met uw e-mailadres en wachtwoord.
Tevens krijgt u bij elke update van uw bestelstatus een e-mailnotificatie.

Wanneer uw bestelling op de status ‘nieuw’ of ‘in behandeling’ staat, betekent dit dat de bestelling geleverd wordt binnen de verzendtermijn die bij het product wordt vermeldt.
Wanneer uw bestelling de status ‘verzonden’ heeft en u de e-mail met de verzendnotificatie heeft ontvangen, betekent dat de bestelling doorgaans de volgende werkdag na het ontvangen van deze notificatie bij u in de apotheek wordt aangeboden.

Kan ik mijn bestelling in het weekend ontvangen?

Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling in het weekend te ontvangen.
Bestellingen worden op werkdagen tijdens openingstijden van de apotheek aangeboden.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Alle bij ons aangesloten leveranciers zijn vanzelfsprekend in het bezit van een geldig groothandelsvergunning en GDP-certificaat.
Transport wordt zoveel mogelijk georganiseerd via onze GDP-gecertificeerde vervoerder Fiege.

Bestellingen die om wat voor reden ook niet via Fiege verzonden kunnen worden, worden in ambient- of koel-verpakkingen getransporteerd.

Hoe kan ik betalen?

Alle betalingen van orders geplaatst via Pharme.nl worden verwerkt door onze betaalprovider Buckaroo.

U kunt gebruik maken van drie verschillende betaalmethoden; via iDEAL, bankoverschrijving en automatische incasso.

  • iDEAL: Bij de verzendbevestiging die u per e-mail ontvangt, wordt een betaalverzoek verzonden.
    Door hierop te klikken kunt u direct per iDEAL betalen.
  • Bankoverschrijving: voor handmatige bankoverschrijving, kunt u gebruik maken van de betaalinstructies op de factuur.
    De factuur is in PDF terug te vinden in de bijlagen van de e-mail met de verzendbevestiging en te downloaden via de pagina Bestelhistorie
  • Automatisch incasso: U kunt de automatisch incasso instellen via de pagian Automatische Incasso.
    Na het afgeven van de machtiging, worden betalingen automatisch afgeschreven. Dit wordt ook op uw factuur vermeld.

Let op: facturen met een factuurdatum vóór 23 augustus 2018 betaalt u rechtstreeks aan de betreffende leverancier(s).

Volg altijd de betaalinstructies die op de facturen vermeld worden.

Waar kan ik mijn factuur vinden?

Uw factuur ontvangt u wanneer uw bestelling door onze leverancier verstuurd wordt.
U ontvangt een e-mail met het onderwerp ‘Factuur en verzendbevestiging’, de factuur is als PDF bijgevoegd.

U kunt uw factuur tevens altijd terugvinden en downloaden via de pagina Bestelhistorie.

Hoe stel ik een automatische incasso in?

U kunt een automatische incasso instellen via de pagina Automatische Incasso.

U dient hiervoor een elektronisch een machtiging (E-mandate) af te geven door de instructies van uw bank te volgen.
Het instellen van een automatische incasso kan uitsluitend indien u een zakelijke rekening heeft van een bank die E-mandates ondersteunt.

Staat uw bank niet in de lijst van banken? Dan ondersteunt uw bank de mogelijkheid om elektronisch een machtiging af te geven helaas niet.
U kunt helaas met dat betreffende rekeningnummer niet betalen middels automatische incasso.

Wat is Buckaroo?

Buckaroo is de betaalprovider oftewel Payment Service Provider waarmee Pharme samenwerkt.
Buckaroo verwerkt de betalingen voor alle bestellingen die via Pharme.nl geplaatst zijn. Door onze samenwerking met Buckaroo kunt u gebruik maken van diverse betaalmogelijkheden en kunnen wij onze dienstverlening op het allerhoogste niveau houden.

Indien u vragen heeft over betalen en/of Buckaroo, neem dan gerust contact op met onze klantenservice via klantenservice@pharme.nl of via 0320 33 10 26.