Hoe gaat Pharme te werk?

Een alternatief is zo gevonden

Pharme bemiddelt in de aankoop en verkoop van moeilijk verkrijgbare en niet-geregistreerde geneesmiddelen.

Bij een productaanvraag inventariseren wij allereerst de oorzaak van het tekort. Op basis van die uitkomst zoeken wij naar een oplossing. We beginnen hierbij met de mogelijkheden binnen Nederland. Is het alternatief in Nederland niet beschikbaar? Dan wenden we ons tot andere markten en doorlopen hierbij verschillende stappen.

Stappen productaanvraag:

  1. Product
  2. Geregistreerd parallel product
  3. NL Farmaceutisch alternatief
  4. EU Farmaceutisch alternatief
  5. Farmaceutisch alternatief buiten EU

Om u snel en efficiënt van dienst te zijn, hanteren we onderstaande keuzevolgorde bij onze zoektocht naar het gewenste product of een alternatief.

1. Producten uit Nederland en parallel import

Als een product (al dan niet tijdelijk) niet beschikbaar is via uw groothandel kijken wij altijd eerst of het product mogelijk toch nog verkrijgbaar is via andere Nederlandse groothandels, of bij de fabrikant. Parrallel geïmporteerde producten kunnen zeer geschikt zijn als alternatief. Deze producten hebben immers een Z-Index nummer, een Nederlandse bijsluiter en ze zijn regulier te declareren bij de zorgverzekeraar.

2. Nederlands farmaceutisch alternatief

Wanneer een product helemaal niet beschikbaar is in Nederland en er ook geen geregistreerd parallel product verkrijgbaar is, overleggen onze apothekers graag met u over een farmaceutisch alternatief dat geregistreerd is in Nederland. Immers een in Nederland geregistreerd product heeft de voorkeur boven een niet in Nederland geregistreerd product.

3. Importeren farmaceutisch alternatief uit Europa of van buiten Europa

Is het gewenste product niet beschikbaar en een geregistreerd farmaceutisch alternatief is ook geen optie? Dan kunt u het importeren van een geneesmiddel overwegen.

Je gebruikt een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

×